“Zvočnočutna percepcija, ki je na vsaki koordinati prostora edinstvena, je poleg zvoka sestavljena tudi iz možnosti, da sami odločamo, kje in kako bomo del tega doživetja.”
Maša Radhi Buh, oktober 2019,  Kriterij.si

Plesna instalacija

Vsak zdaj je čas, prostor / 2019

DOGODEK.

Plesno instalacijskI dogodek kot večplastni (vizualni / avdio / fizični) prostorski sistem, kjer se različne podobe integrirajo in razpadajo v edinstvene kompozicije.

Občinstvo se ne sooča z linearno dramaturško strukturo, ampak meandrira (sprehaja) v vedno bolj razširjeni pokrajini hkratnih dogodkov, podob, možnih povezav in zaznavnih izkušenj, ki jih vsak gledalca ne le “ureja/editira” v svojo “zgodbo”, temveč  ustvarjalno kopiči možne oblike občutkov, pomenov in dejanj.

Telesno prisotnost in situacijsko gesto, ki se pojavlja pri plesalcih in performerjih najprej kot repeticija, potem pa kot modulacija lahko sledimo in jo razumemo le skozi njen časovno-prostorski kontinuum.

Rezidenca v Budimpešti, Workshop foundation Budimpešta in SMEEL Ljubljana

Zanima me

Kdaj osebno postane skupno in kdaj skupno spolzi v osebno?

Ko določena plast giba ali geste ostane vtisnjena v vseh telesih, skupina prepozna to kot odtis. Skupina lahko postane prav ta odtis ali pa ga preigrava, se preko njega povezuje in ga ponovno razkraja, pooseblja v času in prostoru.

Iz pozicije gledalca: Orodja ali partiture, ki so jih dobili gledalci na začetku predstave, recimo zemljevid prostora, pomagajo pri orientaciji gledalca. Gledalec je povabljen na sprehod in deli enostavne akcije, kar se izkaže, da je dovolj, da se posamezne vloge začnejo na trenutke prekrivati ali celo menjati.

Zanima me

Kaj je ponovitev?

Bolj ko želiš postati ponovitev nekega prostora ali geste, bolj jo spreminjaš. Naseljevanje ti omogoča notranje razumevanje tega prostora, geste ali postavitve. Ker posamezni izvajalec najde v prejšnjem prostoru nekaj osebnega vpliva na to, kako je naselil ta prostor. Prostor začne pripadati skupini, ki ga v časovno prostorskem kontinuumu nenehno modulira. S tem skupina sčasoma razvije slovar gest, kretenj, gibov, situacij, odnosov in poetičnih podob, ki pripadajo temu skunemu prostoru.

Zanima me

Kako preseči svojo socialno vlogo?

Vede ali nevede, gledalec, ki postane aktiven, prevzame “montažo” kot način delovanja v predlaganem instalacijskem okolju. Gledalec namreč ni samo pasiven, kjer je senzibilizirana njegova zaznavna dejavnost, temveč tudi ureja. Podobno kot K-učinek (eksperiment v filmu), ki prikazuje osnovni vpliv, ki ga ima montaža na človekovo zaznavanje, in dokazuje, da je branje slike odvisno od konteksta slike pred in po. Dogodek postane “film”, poln podob, ki se nalagajo v gledalcu skozi njegovo dejavno prisotnost.


Notice: Trying to access array offset on value of type bool in /home/federacija/snjezanapremus.federacija.si/wp-content/plugins/ddpro/main/custom-templates/headers.php on line 13